ORDOS

AnasayfaNevzat Öntaş Dağ EviÇelik ÇomakGeçmişe ÖzlemHaberlerFotoğraf GalerileriFaydalı BilgilerSSSİletişim Giriş

Dolu Bir Tırmanış Haftası

16/07/2008

Arif Mithat Amca

Hain Papaz (VI)

Bir haftalık dolu dolu geçen Aladağlar etkinliğinden dönmüş bulunmaktayım. Hiç bu kadar dolu bir tırmanış haftası geçirmemiştim. Kısa kısa size bazı şeyleri özetleyeyim.

07/07/2008

Tunç (Fındık), Güçlü (Özen), Alper (Kobra) ve ben ORDOS dağ evine ulaştık ve hemen tırmanış planlarını yapmaya başladık.

08/07/2008

Cimbar'da hızlı bir başlangıç yaptık. Alper-ben, Tunç-Güçlü olarak iki ekibe ayrıldık ve Cimbar'da yeni çatlak hatları aramaya başladık. Alper ve ben Müezzin kütlesinin arkasında yer alan kulede bir çatlak hattını gözümüze kestirdik. Ve işte Cimbar'da 4 iplik yeni bir geleneksel rota "Hain Papaz". Rota 195 m ve 4 ip, dereceleri V+, IV, VI-, V+. Bu arada diğer ekip de Cimbar sol kol sol yüzde 6 iplik başka bir yeni geleneksel rota tırmandı. "Direk Alpin", rota 6 ip, dereceler III+, IV+, II, V, VI-, V+.

09.07.2008

Han (VI+)

Ekipler o kadar tırmanışa aç ki, hızımızı alamıyoruz. Alper ve Tunç, Cimbar sağ kolda yeni bir rota daha çıkıyorlar, "Alpin Botanik". Rota 6 ip, dereceler VII, V, V, VI, IV, VI-. Ben ve Güçlü ise Cimbar'ın klasik ama çürük çatlaklarından "Han" rotasına giriyoruz. Rota 6 ip, kilit etap sanırım VI+ imiş. Ben böyle otlu-topraklı rota görmedim. Bir ara ısırgan tarzı birşeye sürünmüşüm, son 2-3 ipte kollarım yanıp durdu.

10.07.2008

İşte beklenen dinlenme günü. Ev bahçesinde uzun bir kahvaltı, Çamardı'nda kebap ve kasları çok da soğutmamak için Cimbar'da 40 metrelik bir geleneksel rota. Güçlü de Ankara'ya dönüyor.

11.07.2008

Simyacı (VI+)

Kalan 3 tırmanışa aç tırmanıcı olarak, Müezzin bloğunda geçen senelerde Recep'in çıktığı "Simyacı" rotasına (Takoz 24) yöneliyoruz. Rota 5 ip, derece kilit ipte saniriz VI+ (Recep VI demiş). Kilit ip boyunda ciddi bir çürüklük var.

12.07.2008

Bizim Bora Balya da dağ evine geliyor. Bora ve ben Emli tarafına gidip Sulağankeler'de kamp atıyoruz.

13.07.2008

Bora ile ilk planımız olan Lahitkaya Batı Yüzündeki güzel çatlak-slab rotasına giriyoruz. Rota 8 ip, zor ipi hafif çürük bir baca V+. Önceki gün biraz yağdığı için kilit ipteki bacada biraz ıslaktı ama Bora attığı sağlam malzemeler ve estetik baca hamleleri ile gönüllerde taht kurdu :)

14.07.2008

Bora ve ben, gelirken aklımızda olmayan ama alternatif olarak ürettiğimiz Lahitkaya Kuzey Duvarı S17 rotasına giriyoruz. 4 iplik güzel bir tırmanış ve devamındaki serbest-running belay geçişler ile zirveye varıyoruz. Rotadan kampa dönünce de kampı toplayıp dağ evine dönmeye karar veriyoruz.

15.07.2008

- Amca, bugün ne yapsak?

- Ben yorgunum, dizim de agriyooo...

- İtoturumu'na mı gitsek?

- Ben yorgunum ama orası da çok uzak değil. Hımmm....

Kendimizi "İtoturumu Kuzeydoğu Yüzü ve Sırtı" rotasında (Takoz 27, Bora Maviş) buluyoruz. Sağlam gri kayada yapilan 7 iplik zevkli bir tırmanış ile İtoturumu zirvesine ulaşıyoruz.

16.07.2008

Dağ evi temizliği, uzun bir kahvaltı, Bora'nın tüm köyü inleten demir kapı tamiri sonrasında arabaya atlıyoruz ve Ankara'dayız.

Bize arabasını veren, ulaşım sponsorumuz Volkan'a çok teşekkürler :)