ORDOS

AnasayfaNevzat Öntaş Dağ EviÇelik ÇomakGeçmişe ÖzlemHaberlerFotoğraf GalerileriFaydalı BilgilerSSSİletişim Giriş

Alaca Batı Sırtı-Güney Yüzü Tırmanışı, 9-10 Haziran 2012

10/06/2012

Bora Balya

Cumartesi günü saat 08:30'da Ankara'dan 2 araba olarak yola çıktık. Çamardı'nda Gözde Pide'de artık geleneksel hale gelen pide ve halka tatlısı ziyafetinden sonra arabalarla 15:30'da Sarımehmedin Yurdu Yaylasına (1700m) ulaştık.

Etkinliğimiz hoş bir sürprizle, Sarımemedler'de Mehmet (Taşyalak) Amca ile karşılaşmamızla başladı. Hal hatır sorma, fotoğraf çekilme ardından çantaları sırtlayıp yola koyulduk.

Mangırcı vadisinde yükselerek, vadinin bölündüğü noktada sağ koldan ilerleyerek Aladağ kitabında "İki Baş" adı verilen zirvenin duvarının altında, vadi tabanına (2850m) kamp kurduk (19:00). Kamp yerine birkaç yüz metre uzaklıkta, vadinin kampa göre üstünde, eriyen kar ile beslenen su akıntılarında suyumuzu elde ettik. Hava sıcaklığı 6°C civarıydı.

Pazar sabahı saat 05:20'de kamptan yola çıktık. Hava sıcaklığı 4°C civarıydı. Kar oldukça iyi durumdaydı ve dolayısıyla, kramponla Mangırcı'nın ortasında kalan sırtın batı yüzünden hızla yükselerek Alaca kütlesinde sonlanan sırta yükseldik. Güneyi gördüğümüz geniş düz alanda bir mola verdikten sonra, buradan dağın güneyine yan geçtik ve güneydeki kar kulvarından, üst kısımlarda 60-70° eğim olan sert karda yükseldik. Açıkçası bu noktada çift aletimiz ve ipimiz olsaydı, kulvarda daha uzun ve eğlenceli bir tırmanış yapabilirdik. Eğimin artmaya başladığı noktada kulvardan doğuya doğru kaçarak, çarşak ve yüzeyleri kullanarak zirveye (3588m) ulaştık (09:10).

Zirveden Seyhan Barajı ve Pozantı hattının net görülebiliyor olması, gördüğümüz yerleri tahmin etme tartışmalarına dönüşse de, uzun bir muhabbet ve yeme içme faslı ardından saat 10:10 gibi geri dönüş için yola çıktık. Dönüş yolunda bir önceki gün yolda karşılaştığımız ve Alaca-Kaldı transı için yola çıkmış olan iki İstanbullu dağcı arkadaşımızla yeniden karşılaştık.

Karlı yamaçları kullanarak saat 12:10 gibi kampa ulaştık. Kamp toplama, yeme içme ardından, kampın yanındaki yamaçtan 50-100m kadar yükselerek, Mangırcı Zirvesi'nin arkasında kalan vadiye indik ve Alaca yaylasına doğru karlı alanlardan alçaldık. Açıkçası, bu vadideki karlı alanlar geldiğimiz rotaya göre çok daha kolay ve hızlı yükseklik kaybetmemizi sağladı. Vadi sonunda Alaca yaylasından gelen patika ile buluşup, buradan kaya duvarları altında dolanarak ilerleyen patikadan, orman sınırına kadar alçalıp, ana patikayı kullanarak Sarımehmedin Yurdu Yaylasına ulaştık (15:40).

Patika boyunca sağlı sollu büyük alanlar çapalanarak, belli ki bazı bitki kökleri yada soğanları çalınmış/talan edilmişti. Uzun bir yıkanma ve araba hazırlama evresinden sonra yola çıkıp, akşam saat 21:30 dolaylarında Ankara'ya ulaştık.