ORDOS

AnasayfaNevzat Öntaş Dağ EviÇelik ÇomakGeçmişe ÖzlemHaberlerFotoğraf GalerileriFaydalı BilgilerSSSİletişim Giriş

Dedegöl, 5-6 Ağustos 2006

07/08/2006

Bora Maviş

Bu hafta sonu ne yapalım diye konuşurken Çarşamba günü Aksu Şenliğine davet ediliyoruz. Bizden Everest'le ilgili kısa bir gösteri yapmamızı istiyorlar. Dedegöl'de de tırmanabiliriz diye geçiyor aklımızdan. Ekip Soner, Elçin, Elif ve Bora şeklinde oluşuyor.

Soner'in Almanya'dan gelen arkadaşıyla buluşmasından sonra gece 10:40 gibi Ankara'dan çıkıyoruz. Sabah 4 gibi Aksu'dan geçtikten sonra, sabah 5 gibi Kuzukulağı Yaylası'ndayız. Yol kenarında gördüğümüz ilk çayıra yatıp, sabah 8:15 gibi yakan güneşle kalkıyoruz. Yukarıdaki Serikli tatilcilerle konuşuyor, kahvaltı yapıyor ve yaklaşık 10:15 gibi yola çıkıyoruz.

11:00 rota altı ve 11:15 tırmanışa başlangıç. Elçin rota altında bir gölgeden bizi izliyor.

Rota: Topkapı Tresor's... 6a, 5b, 5b, II, 5b, 5c, III, 6a, 5c, 5b, II - kalan 4 ipi (5b, 6a, 6a, 5c) yapmadan şenliğe yetişmek için indik. Ancak iniş tahminimizden uzun sürdü. Kolay iniş yerini bulamadığımızdan uzunca bir başka rotayı takip ederek indik. Aşağıya ulaştığımızda saat 9:15 olmuştu bile. 8'de yapacağımız gösteriye şimdiden geç kalmıştık. Kötü yayla yolundan inip Aksu'ya ulaşmamız 10:45'i buldu.

Uzunca bir süre beklendiğimiz şenlikte 3000 kişiye yakın bir izleyici vardı. Program normal seyrine dönmüş merakla çıkacak sanatçılar bekleniyordu ve organizatör biraz gerilmişti. Sahnede bir şöyle göründükten sonra yumurtalanmamak için hemen kaçtık :) Neyse daha beteri de olabilirdi. Uzunca bir süre yakın çevreye neden geç kaldığımızı anlattık. Yapabilmiş olsaydık bugüne kadar en büyük canlı kitleye yapılmış dağcılık gösterisi olacaktı. Üzüntüme diyecek yok, tırmanış hırsımın kurbanı olduk :) Halbuki organizatör arkadaş öncesinde, sizi istediğiniz yere geldiğinizde sokarız diyerek "gevşek" bir plan sunmuştu. Böylesine büyük bir organizasyon ve kalabalık beklemiyorduk.

Gece 2'ye kadar amcamın evinin balkonunda oturup lafladık ve konseri, havai fişekleri izledik. Gösteriyi aileye yaptık. Sabah 8'de kalkıp biraz fındık ve erik yedikten sonra bir kahvaltı ve ardından güreş meydanı. Uzunca bir süre mehteran bölüğü ve yağız delikanlıların güreşleri. Hava çok sıcak ve serinleyebileceğimiz bir yer var: Deliktaş. Gidip 2 rota tırmanıyoruz. Akşamüstü 6:30 gibi dönüşe geçip eve 12 gibi varıyoruz.