ORDOS

AnasayfaNevzat Öntaş Dağ EviÇelik ÇomakGeçmişe ÖzlemHaberlerFotoğraf GalerileriFaydalı BilgilerSSSİletişim Giriş

İt Oturumu, 19-20 Ağustos 2006

22/08/2006

Bora Maviş

Elif, Alper Kabran, ben şeklinde Cuma akşamüstü 6 gibi Suna'dan kek ve börek alarak yola çıkıyoruz. Çok lezzetli; bizi Aksaray'a kadar doyuruyor. Gece 12'de evdeyiz. Durukan, Güçlü ve Hüseyin oradalar. Cimbar'da tırmanmışlar. Sabah Durukan bizimle kalkıyor. Yaptığı çayı yudumlarken kahvaltıyı hazırlıyoruz. Kahvaltı ve ardından Salim abinin traktörüyle yaklaşık saat 6:30'da yola çıkıyoruz. 8 gibi kampı kurup rotaya doğru yola çıkmış oluyoruz.

Rota: İt Oturumu - Güneybatı Yüzü (Rampa) / Batı Sırtı

4. ip: 35m, V-

5. ip: 45m, V

6. ip: 40m, IV

İpin sonundan yan geçiş, uygun kulvarlardan yükselip Güneybatı Yüzünden ayrılıp Batı Sırtıyla buluşma.

Batı Sırtında ilerleyip kuleleri aşma (bir noktadan sonra kuzey-kuzey batı tarafından yükselmiş bir ekibin krampon izlerine rastladık ve sonrasında perlonlar ve sikkelerle karşılaştık. Tahminen Balya ve Koray'ın daha önce kışın çıktıkları hatla birleşmiş olduk. Perlonlar ORDOS perlonuna benziyordu :)

Son kuleye ulaşmak için 25-30 metre kadar sola (kuzey yönünde) sırt altına inip kulenin önüne çıkan kulvara girdik. Burada şiddeti artan yağmurla birlikte tereddüt ettik; ancak son kuleyi çıkıp zirveye devam etme kararı aldık.

7. ip: 45m, IV+ (yağmur duruyor)

8. ip: 10m, son çatlağın altına yürüyüp yükseliş / 40m, IV- / sırttan zirve

Zirve, 2:20

Zirveden Narpuz'a iniş. Çadıra ulaştıktan 1 saat sonra sağanak yağmur tekrar geliyor. Diğer ekibe ulaşmaya çalışıyoruz ancak telefonları herhalde çekmiyor. Sabah hava güzel ancak Eznevit projesini başka bir zamana erteleyip dağevine yürüyoruz. Yaklaşık saat 13:00 gibi Cimbar'da bulunan, Pascal ve arkadaşının yaptığı Şiş Kebap rotasına giriyoruz, 3 ip: VII-VII+ / VII / VI+

Akşam Salim abiye ziyaret ve Çamardı. Ardından yeni inen Durukan'larla dağevinde sohbet. Küçük Demirkazık Kuzey yüzüne çıkmışlar. Sabah dağevi toparlama ve Elif'i Nevşehir'e bırakış. Ama önce Avanos'ta Pazartesi sabahı kahvaltısı.