ORDOS

AnasayfaNevzat Öntaş Dağ EviÇelik ÇomakGeçmişe ÖzlemHaberlerFotoğraf GalerileriFaydalı BilgilerSSSİletişim Giriş

Kaldı Doğu Yüzü Y Kulvarı

16/04/2005

Haftasonu etkinliklerine yeni bir anlam kazandırıp günübirlik etkinlikler yapmaya başladık. Hasan Dağı ile başladığımız tırmanışları bu sefer de Aladağlar'a taşımaya karar verdik. Argün, Soner, Serhan, Bora ve Elif'ten oluşan ekibimizle 16 Nisan akşamı yola koyulduk, gece Sarı Memetler'e vardığımızda sıcak bir şeyler atıştırdıktan sonra 3 gibi tırmanışa başladık. Hızlı bir şekilde yükselip kısa bir sürede Güzeller Batı Çanağı'na ulaştık. Buradan Kaldı Doğu yüzüne geçip Y kulvarına girdik. Yer yer ıslak kardan, yer yer de kaya etaplarından geçerek zirveye ulaştık.

İnişi hızlandırmak için Kaldı Kuzey kulvarını kullanmaya karar verdik. Kısa bir ip geçişi yaptıktan sonra hızlı fakat yorucu bir şekilde çanağa inmeyi başardık. Akşampınar'ına vardığımızda Argün bizi bekliyordu. Sabahın ilk saatlerinde dönmeye karar vermişti. Niğde'de hızlıca birşeyler yedikten sonra baygın bir şekilde yola koyulduk. Argün bütün gece araba kullanıp bizi sağ salim Ankara'ya ulaştırdi.